Digitális marketing

A hozzánk forduló ügyfelek sokszor azt várják el tőlünk, hogy úgy készítsük el a weboldalukat, hogy az – ha nem is egyből – de relatív rövid időn belül (1-2 hét) alatt a legkülönbözőbb keresőszavakra a találati listák előkelő helyén szerepeljen.

Akadnak olyanok, akik elhitetik az emberekkel azt, hogy ha egy weboldal jól van elkészítve, akkor törvényszerű, hogy elöl lesz a keresőkben. Az tény, hogy nagyon sok múlik magán a weboldalon, de természetesen sok minden máson is.
Ha egy kicsit belegondolunk, akkor a weboldal hasonló, mint a saját számítógépünkön egy fájl, pl. egy Word dokumentum. Amikor később szeretnénk megtalálni a gépünkön ezt a dokumentumot, akkor több módon is megtehetjük ezt:

  • Saját gépen:
    A legegyszerűbb dolgunk akkor van, ha emlékszünk rá, hogy hova mentettük, sőt még a fájl nevére is emlékszünk. Ekkor elég csak az ismert helyet megtallóznunk és megnyitni a fájlunkat.
  • Webes megvalósítás:
    Ismerjük a keresett weboldal URL címét. pl. http://solyoweb.hu Nincs más dolgunk, csak begépelni a címsorba és nyomni egy entert.
  • Saját gépen:
    Ha nem emlékszünk rá, hogy hova mentettük és milyen néven, csak arra, hogy kb. miről szólt, akkor „szörfözhetünk” a fájljaink között és előbb-utóbb ráismerünk, megtaláljuk, amit kerestünk. Ha sok dokumentumunk van, akkor keresgélés közben rábukkanhatunk rég elfeledett dokumentumainkra is.
  • Webes megvalósítás:
    Rákeresünk témakörökre és elkezdjük megnyitogatni a találatokat. Ha szerencsénk van, akkor menet közben találkozhatunk a keresett (legalább egyszer már látott) oldallal, de sok, a keresett oldalhoz hasonló találatunk is lesz.
  • Saját gépen:
    Lehetséges módszer az is, hogy fájlkeresővel konkrét és lehetséges kulcsszavakra keresünk. Ha szerencsénk van, akkor olyan szóra sikerül rákeresnünk, ami csak a keresett dokumentumban van, de az is lehet, hogy sok száz találatunk lesz, amiket aztán egyenként nézegethetünk át.
  • Webes megvalósítás:
    Rákeresünk konkrét kifejezésekre. Vélhetően sok ezer vagy sok tízezer oldalon megtalálható a keresett kifejezés. Valahol ott lesz a listában az oldalunkra mutató hivatkozás is.
  • Saját gépen:
    Sok embernél látjuk, hogy - elég helytelen módon – az asztalon tárolják a személyes fájljaikat. Egy idő után ettől az asztal egy nagy kaotikus zavarrá áll össze, és amikor már fizikailag nincs több hely a megjelenítésre, akkor inkább törölgetnek.
  • Webes megvalósítás:
    Sokan használják a böngészőkben „kedvenceket”. Erre számos megoldás létezik, de az eredmény egy idő után az, hogy sok száz hivatkozás gyűlik össze, amik között könnyen elvész az, amire épp szükség van.

Mint az a fenti példákból is látható, a keresés elkerülhetetlen, ha meg akarjuk találni azt, amire szükségünk van. Bármilyen témában a találatok millióit dobják ki a keresők, mivel adott témaköröknek jellemzően egyforma a karakterisztikája.
Nagyon fontos cél, hogy bizonyos keresőszavakra lehetőleg az első 10, de inkább az első 5 találat között ott legyen a mi weboldalunk is.

Hogyan rangsorolják a keresők a találatokat?

A nagy bölcsesség a keresőoldalak üzemeltetőinek a titka marad. Ez logikus is, mivel ha publikus lenne a metódus, akkor ezt sokan kihasználnák és a releváns találatok helyett az ügyeskedőké lennének az első helyek.

Ahhoz, hogy mégis jó találati pozíciót tudjunk magunkénak, rengeteg módszer létezik, sőt még maguk a keresőszolgáltatók is mindent megtesznek annak érdekében, hogy segítsenek minket a legjobb eredmény elérésében.

Az elfoglalt kereső pozíció – technikai szempontból – elsősorban a következőkön múlik:

  • A weboldal szöveges tartalma és annak relevanciája
  • A szöveges tartalom OUTLINE strukturáltsága
  • Hibátlan és a legfrissebb szabványoknak megfelelő forráskód
  • Az un. meta tartalmak átgondolt, jól szervezett használata
  • Átgondolt, beszédes URL és oldal címek
  • Bináris fájlok (pl. képek, dokumentumok) megfelelő elnevezése és címkézése
  • Odavaló navigációs és külső hivatkozások jó megnevezése és hibátlan címzése
  • Indexelés a keresőmotorokban
  • Folyamatosan frissülő tartalom
  • Közösségi média jelzések és hivatkozások jelenléte
A fenti példák hangsúlyozottan csak a weboldal technikai elemeire vonatkoznak a teljesség igénye nélkül.

Onnantól, hogy a látogató így vagy úgy rátalál az oldalunkra, a cél az, hogy ott is tartsuk, hogy az oldal megmaradjon az emlékezetében lehetőleg, mint pozitívum és máskor is visszatérjen hozzánk.

Mi szükséges a látogatók megtartására, visszatérjen és ügyfél váljon belőlük?

  • Megnyerő, jól értelmezhető arculat és szép design
  • Mobilra, táblagépre és asztali gépekre optimalizálás
  • Könnyű navigáció
  • Beszédes címek és grafikai elemek
  • Informatív, friss tartalom
  • Könnyen olvasható szöveges tartalmak
  • Kapcsolati információk egyszerű elérhetősége
  • Gyors oldalbetöltődés
  • Egyértelmű márkaüzenet
  • A keresési találatoknak megfelelő tartalom

Marketing szempontból minimum az itt felsoroltaknak kell megfelelnie egy weboldalnak, amire azután építeni lehet az egyéb marketing eszközökkel.

Ha Ön is szeretne egy jól megalapozott weboldalt, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!

További cikkek

Cikkek- írások